زمین

زمین را دوست بداریم

زمین

زمین را دوست بداریم

زمین

مهر زمین نشانه‌ای آشکار از مهربانی خداوندگار یکتاست، بیایید با زمین دوست باشیم.
نویسنده وبلاگ: امرالله محمودی

به نام خدا


 تصویر شماره 4

نغمه سرای نغمه ها

نغمه سرای نغمه ها عنوان مستندی  درباره اسماعیل بیاتی چالش تُری است . در این مستند حال و هوای فکری این شاعربسیار توانمند امّا بی ادعا به تصویر کشیده شده است . اسماعیل در سال یک هزارو سیصد و بیست وهفت خورشیدی در روستای چالش تُر استان چهارمحال و بختیاری دیده به جهان گشود . در آن زمان و هرزمانه ی دیگر، هیولای نام آشنای فقرو تهیدستی قربانی های فراوانی گرفته است و می گیرد . برای این اَهرِمَن ، به قربانگاه کشاندن این طفل معصوم و قربانی کردنش بسیار آسان بود . اسماعیل با وجود تمام استعدادها قربانی فقر و نداری شد و هیچ گاه نتوانست به آرزوهای دیرین خویش و از همه مهمتر ادامه تحصیل دست یابد . او با گرفتن تصدیق ششم ابتدایی از ادامه ی تحصیل بازماند اما این بازماندگی هرگز موجب عقب ماندگی بیاتی چالش تُری در مسیر زندگی نشد و اوبه مَدد هوش سرشار خود ازمکتب های دیگر آموختنی ها را آموخت .

تصویر شماره 8

اسماعیل بیاتی از سن پانزده سالگی علی رغم دانش اندک ، استعداد شعری خود را بروز داد و تا کنون که در کهن سالی به سرمی بَرد بی قرار نغمه سرایی و عشق بازی با کلمات است . اسماعیل شیفته و دلباخته ی طبیعت است و بدین سبب عنوان یکی از برجسته ترین آثار وی "نغمه های طبیعت " نام دارد . قدرت شعرهای این شاعر توانمند که خود هیچ ادعایی بر شاعری ندارد آنچنان است که خواننده را ناخودآگاه جذب می کند و خوانندگان متوجه ی صفا ، وفاداری ، انسان دوستی واز همه مهمتر مهر به طبیعت در آثار این شاعر گرانقدر می شوند . اشعاری سرشار از عشق و زلال همچون قطرات شبنم برگل اقاقیا که درسپیده دمان      جلوه گر قدرت ایزد یکتا می باشد .

تصویر شماره 17

در مستند نغمه سرای نغمه ها که تصویربرداری آن از فصل خزان سال 1395 آغازشده و به مدت یکسال ادامه داشته است . امرالله محمودی به عنوان تهیه کننده و کارگردان این اثرمستند کوشیده است تا تعامل بی بدیل این شاعر با طبیعت پیرامون را به تصویر بکشد ...  .

تصویر شماره 12

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی